mrbigfloss.blogg.se

Tänk dig en sköldpadda hoptryckt i ett litet snigelskal som den varken får av sig eller kan leva med. Ett skal så trångt att den sakta kvävs, där enda räddningen ligger i om djurskötaren bedömer att ditt skal verkligen är för litet. Något som kommer ta upp emot året för hen att förstå. Då kan du få hjälp och byta till ett riktigt sköldpaddsskal. Om du har tur, har du inte kvävts ihjäl innan dess. Så känns det att vara transsexuell, och det här är min historia.

Worlds 2015

Publicerad 2015-10-12 13:17:20 i Fritt ur Hjärtat,

 
  Det har varit en jäkla massa Worlds för mig i helgen. Så till den grad att jag och Kevin köpte en HDMI-kabel mellan datorn och Teven för att uppleva det lite extra. För dig som inte har den blekaste aning om vad det är för något som är så lyrisk över: Worlds är kort och gott 

League of Legends World Championship

 
Årets Worlds hålls i Berlin och hittills har vi tagit oss till Knockout stage där första matchen spelas om 3 dagar. På fredag kommer vi sitta extra mycket på nålar då Fnatic (Bästa laget genom LoLs historia...hehe..) spelar mot Edward gaming. Jag har givetvis satsat på att Fnatic tar hem hela Worlds och hittills ligger jag på ganska tarvliga 28 poäng i bettingen tillsammans med 29 procent av andra spelare. Helt okej men jag hoppas på högre poäng efter Knockouten. 
 
Än så länge har Worlds haft några riktigt nervkittlande stunder. Ett exempel är senaste matchen mellan Fnatic och AHQ som vände i sista stund till en vinst för Fnatic. Så sjukt äckligt jämt hela matchen med ett litet övertag för AHQ. Trodde för en stund att det var kört.
   En fin stund med Dyrus blev det också då han lirade sista gamet tillsammans med team Solomid. Ett fantastiskt avgångstal. Några snygga moves av exempelvis Febiven som Viktor och givetis.. Yellowstar. Jisses vilken spelare. Hans Shen är sjukt stark. Vi får inte heller glömma den härliga "ninjaduon" botlane med en AD Kennen. 
 
Nu taggar vi inför slutsteget och håller tummarna för att Fnatic gör det dem gör allra bäst, vinner.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julian.R.Yderbo

"Du kan inte avsluta någonting du inte har påbörjat. Det är det viktigaste råd jag kan ge till alla transsexuella där ute. Vårt liv har inte börjat ännu, och vi kämpar varje dag för att nå dit" -

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela