mrbigfloss.blogg.se

Tänk dig en sköldpadda hoptryckt i ett litet snigelskal som den varken får av sig eller kan leva med. Ett skal så trångt att den sakta kvävs, där enda räddningen ligger i om djurskötaren bedömer att ditt skal verkligen är för litet. Något som kommer ta upp emot året för hen att förstå. Då kan du få hjälp och byta till ett riktigt sköldpaddsskal. Om du har tur, har du inte kvävts ihjäl innan dess. Så känns det att vara transsexuell, och det här är min historia.

400 skruvar bland 400 sidor manual

Publicerad 2015-10-14 19:11:36 i Fritt ur Hjärtat,

 
 
   Igår kom budet med vår nya garderob till sovrummet. Den är så fantastiskt snygg och därför var jag ivrig på att slänga ihop den innan Kevin slutade jobbet. Att "slänga ihop" en stor garderob i ganska mastigt trä, med en beskrivning på 69 steg, åtta påsar med skruv och diverse, fyra stora paket med delar och en jädra massa metallstänger var ju dock ett Kalle Anka projekt. Hälleflundra vad det tog tid. Jag blev så urless på Ikea-bygget att sista lådan fick stå ospikad över natten till idag. Även bakstycket som ska dölja den fula baksidan får vänta ett slag.
   Men erkänn... den är ursnygg! I väntan på att vi ska köpa till lite spotlights och några extra hyllplan får det se ut såhär. Det märks ganska tydligt vilken som är min respektive Kevins sida. Dessutom har mina grejer spridigt sig över även till hans sida av Nariagarderoben. 
 
Projekt "Snygga-till-hemmet" fortsätter. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julian.R.Yderbo

"Du kan inte avsluta någonting du inte har påbörjat. Det är det viktigaste råd jag kan ge till alla transsexuella där ute. Vårt liv har inte börjat ännu, och vi kämpar varje dag för att nå dit" -

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela